Huurders Bedum bedenken vervolgacties

2 december 2017

Huurders Bedum bedenken vervolgacties

Foto: SP

Na de uitreiking van de Gouden Champignon eind oktober, zijn huurders uit Bedum nog niet tevreden met toezeggingen van Wierden en Borgen. Afgelopen donderdag kwamen zij weer bij elkaar om te praten over de vervolgacties. Deze zijn volgens hen nodig om de woningstichting tot daden te dwingen. Er werden leuke, wilde plannen bedacht. Huurders zijn het eens dat de tijd van ludieke acties wel voorbij is en dat de druk opgevoerd moet worden. Media-aandacht en financiële druk zijn belangrijke middelen om er voor te zorgen dat er groot onderhoud gaat plaatsvinden.

Minstens zo belangrijk vindt men de eenheid die huurders van verschillende buurten vormen.  De Zeeheldenbuurt eiste in het in mei aangeboden zwartboek van de woningstichting dat de verdeel-, en heerspolitiek zou stoppen. Nu blijkt dat sommigen wel worden geholpen en anderen niet.

“Samen staan we sterk, we laten ons niet uit elkaar spelen”, aldus een van de huurders.

Bij een volgende bijeenkomst zal men een gezamenlijk antwoord bedenken op het onderhoudsplan van Wierden en Borigen. Ook worden de mogelijkheden van het minder betalen van huur onderzocht.

SP-Statenlid Marieke Bootsma:

“Ik ben trots op de huurders. Ze nemen zelf het heft in handen en krijgen daardoor steeds meer wat ze willen. We zijn er nog niet, maar we gaan door”.