ROOD Groningen en Rollend Groningen krijgen steun van gemeenteraad voor nieuw skatepark

20 november 2019

Foto: SP

ROOD Groningen en skaterscollectief Rollend Groningen hebben op 19 november succesvol ingesproken bij de gemeenteraad voor een nieuw skatepark in Groningen. De Groningse SP-fractie dient binnenkort een initiatiefvoorstel in voor een nieuw skatepark en wordt daarin gesteund door een groot deel van de gemeenteraad.

Ook zijn de skaters uitgenodigd om in gesprek te gaan met wethouder Jongman van Sport over hun ideeën over nieuwe skatevoorzieningen in Groningen.

Skaters in Groningen zijn al jaren bezig om een fatsoenlijk park te regelen. De huidige parken in Groningen hebben een veel te lage capaciteit voor alle skaters en zijn soms zelfs gevaarlijk tijdens het gebruik. Met de steun uit de gemeenteraad en de uitnodiging van de wethouder laat de gemeente Groningen eindelijk zien dat ze het probleem erkennen.

Woordvoerder Marlies Schipper van ROOD Groningen:

"Het is een mooie eerste stap voor de skaters in Groningen dat het probleem nu eindelijk wordt erkend door een merendeel van de gemeenteraad. Nu is het tijd voor wethouder en gemeenteraad om door te zetten en een fatsoenlijk nieuw park te realiseren, zoals dat ook in de andere grote steden in Nederland is gelukt. Dan kan de gemeente eindelijk met recht zeggen dat er niets boven Groningen gaat."

ROOD Groningen en Rollend Groningen gaan binnenkort het gesprek aan met wethouder Jongman. Beide organisaties houden de situatie in de gemeenteraad in de gaten en zullen belanghebbenden en skaters op de hoogte houden van alle ontwikkelingen.

Wil je ook meehelpen met acties van ROOD?