SP Groningen kiest nieuwe voorzitter, oud-voorzitter krijgt zilveren tomaat

10 juli 2021

SP Groningen kiest nieuwe voorzitter, oud-voorzitter krijgt zilveren tomaat

Foto: SP

De ledenvergadering van de SP-afdeling Groningen heeft donderdagavond een nieuw bestuur gekozen. Het was sinds de coronacrisis de eerste grote bijeenkomst die fysiek en op 1,5 meter afstand was georganiseerd.

Bijna 60 leden keken terug op acties en activiteiten van het afgelopen jaar en bespraken de plannen in aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2022.

Foto: SP
Afzwaaiende afdelingsvoorzitter Daan Brandenbarg kreeg de zilveren tomaat opgespeld voor de bijzondere bijdrage die hij de afgelopen negen jaar als voorzitter heeft geleverd.

Foto: SP
De 22-jarige Hans de Waard werd als nieuwe afdelingsvoorzitter gekozen. Kersverse SP-afdelingsvoorzitter Hans de Waard:

“Ondanks de coronacrisis en lockdown wisten we honderden huurders te organiseren die renovatie en een huurbevriezing wisten af te dwingen. Daarnaast worden de schoonmakers van gemeentelijke panden in dienst genomen, is de invoering van DIFTAR tegengehouden en komt er een verhuurdersinspectie. Dat smaakt naar meer en dat gaan we verder opbouwen!”

Er werd ook vooruit gekeken. SP-fractievoorzitter Jimmy Dijk lichtte de aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2022 toe. Hiervoor werd een eerste aanzet van de inzet van de SP gegeven.

Foto: SP
Dijk: “De komende weken zal de SP verschillende politieke partijen benaderen om met hen in gesprek te gaan over het SP-plan voor sociaal-economische vooruitgang.”

Daarnaast werd er het plan voor de zomercampagne gepresenteerd. De komende weken gaat de SP in Groningen steun verzamelen voor meer beloning en waardering voor de cruciale beroepen.

Het nieuwe bestuur van de SP-afdeling Groningen bestaat uit Hans de Waard als afdelingsvoorzitter, Marlies Schipper als organisatie-secretaris en Daan Brandenbarg, Jimmy Dijk, Floor Mertens, Jurrie Huisman, Andor Aaldriks, Mechteld van Duin, Jolanda Raspe, Thomas Senff, Hettie van den Berg en Bob de Greef als algemeen bestuursleden.