500 boodschappen aan wethouder Diks voor speelgoed- en kledingbonnen

22 december 2021

500 boodschappen aan wethouder Diks voor speelgoed- en kledingbonnen

Foto: SP

Woensdagmiddag boden ouders van gezinnen met een laag inkomen 500 boodschappen voor speelgoed- en kledingbonnen aan wethouder Diks (GroenLinks) aan. De ouders hebben de afgelopen weken samen met de SP, Stadspartij, 100%Groningen en Partij voor de Dieren ruim 1000 handtekeningen voor de speelgoed- en kledingbonnen voor kinderen verzameld.

Daarbij werden steunbetuigers gevraagd een boodschap aan verantwoordelijk wethouder Diks op te schrijven. De wethouder werd gevraagd om ook de 1001ste handtekening te zetten. Tot teleurstelling van de ouders zette wethouder Diks haar handtekening niet.

Ouder Azza Heles: “De reacties op straat waren hartverwarmend. Mensen willen niet dat het armoedebeleid afgebroken maar juist opgebouwd wordt. De speelgoed- en kledingbonnen geven kinderen de gelegenheid om in ieder geval één keer per jaar nieuw speelgoed en nieuwe kleren te kopen.”

Tijdens de gemeenteraad van woensdagavond stemt de gemeenteraad over een voorstel van de SP, Stadspartij, 100% Groningen en Partij voor de Dieren.

SP-fractievoorzitter Jimmy Dijk:

“We zullen dan zien of andere partijen de speelgoed- en kledingbonnen ook terug willen. Mochten zij in meerderheid tegenstemmen, dan zullen wij met gezinnen, ouders en kinderen de druk de komende weken verder opvoeren. Want wij gaan door!”

In februari bespreekt de gemeenteraad de nieuwe verdeling van de armoedemiddelen. “We zullen mensen op straat, in de wijken en dorpen, nu ook vragen wat zij aan de armoedebestrijding in Groningen willen verbeteren en hoe zij daarbij willen helpen.” Aldus Dijk.

Aanmelden kan nog via de website: groningenvoorbonnen.nl