Hoopvol protest laat vastberadenheid van Groningers zien

18 januari 2022

Hoopvol protest laat vastberadenheid van Groningers zien

Foto: SP

Zaterdagavond liepen ruim 10.000 anderen de fakkeltocht in Groningen. Digitaal deden 232.000 mensen uit het hele land aan het het protest mee. Dankzij meer dan 100 vrijwilligers voor het uitdelen van fakkels, sfeerbeheer, brandveiligheid en EHBO werd dit fakkelprotest een hartverwarmend en hoopvol protest. Een groot deel van de vrijwilligers werden door de SP georganiseerd.

De SP wil iedereen bedanken die meeliep, digitaal steunde of vrijwilliger was. Het geeft een helder signaal richting de Tweede Kamer en Rutte IV dat Groningers vernederd worden maar niet opgeven.

SP-Tweede Kamerlid Sandra Beckerman:

Maar we zijn er nog niet. De fakkeltocht was niet het einde, maar het begin. We gaan net zo lang door tot we krijgen waar we recht op hebben. Respect voor Groningen.”

SP-fractievoorzitter Jimmy Dijk:

“De solidariteit tussen Groningers en met Groningers weten we te organiseren. Maar dat is allesbehalve een garantie dat Rutte IV en bestuurders in onze regio die solidariteit ook organiseren. Wij weten bij de SP dat verandering mogelijk is als we mensen samen voor die verandering laten strijden en de druk zo hoog wordt dat politieke verandering mogelijk wordt.”

Vervolgacties worden bedacht en uitgewerkt. De SP is ook benieuwd naar uw ideeën hierover. Wilt u meedenken en meedoen? Laat het ons dan weten en mail naar groningen@sp.nl.