Bewoners Zilverlaan houden buurtbijeenkomst voor renovatie

28 mei 2022

Bewoners Zilverlaan houden buurtbijeenkomst voor renovatie

Foto: SP

Bewoners van de Zilverlaan organiseerden gisteravond een buurtijeenkomst samen met de SP om problemen in hun woningen te bespreken. De woningcorporatie heeft de rest van de Zilverlaan en Kobaltstraat gerenoveerd. Het “vergeten hoekje” van de Zilverlaan lijkt geen vergelijkbare renovatie te krijgen, ondanks dat er flinke problemen met de woningen zijn.

“De woningcorporatie lijkt half werk te doen met onze woningen”, vinden bewoners Roos Yard en Madja Nafeli. “Wij willen dat de problemen met tocht, vocht, schimmel en kou ook worden aangepakt. Daarom hebben we de SP gebeld om in het “vergeten hoekje” van de Zilverlaan met onze buren ook complete renovatie te krijgen.”

Foto: SP
De kozijnen en de deuren zijn rot, er staat flink wat water onder de woningen en de schimmel groeit tot in de kinderkamers op de eerste verdieping. Wel wordt het dak geïsoleerd en komen er zonnepanelen.

SP'er Bob de Greef:

“De woningcorporatie heeft in de rest van de straat de woningen grondig aanpakt. Het is niet uit te leggen dat dit blok niet op vergelijkbare manier wordt gerenoveerd. Naar de reden hiervan is het gissen, want de bewoners zijn niet op de hoogte gesteld. Daarom organiseren we met alle buren van het blok een bijeenkomst.”

Reageren? Graag!
Mail naar groningen@sp.nl