Volle bus vanuit Groningen naar grote SP-demonstratie in Den Haag

19 september 2022

Volle bus vanuit Groningen naar grote SP-demonstratie in Den Haag

Foto: SP

Een tot de laatste stoel bezette bus reisde afgelopen zaterdag naar Den Haag. Zo'n 65 mensen uit de stad en provincie Groningen waren aanwezig bij een grote SP-manifestatie om hun ongenoegen te uiten tegen de stijgende kosten.

Zij vinden dat de regering van Rutte er veel te weinig aan doet om maatregelen te nemen tegen de sterk gestegen kosten in het levensonderhoud. In Den Haag riepen ze de regering op om snel maatregelen te nemen. Zoals het afschaffen van btw op voedsel, een prijsplafond, het nationaliseren van energie en verdere verlaging van de accijns op brandstof.

SP-fractievoorzitter Jimmy Dijk:

“Dit was het begin van een campagne om de kosten in levensonderhoud omlaag te krijgen. De maatregelen van Rutte schieten tekort. Terwijl de winsten van grote bedrijven uit het dak gaan, zitten mensen nu al in de problemen en kunnen mensen de stijgende kosten niet meer betalen.”

De komende maanden organiseert de SP op meerdere plekken in het land bijeenkomsten om de campagne uit te bouwen. “We moeten ons verenigen om echte veranderingen af te dwingen. Nu is het genoeg!” Aldus Dijk.

Mensen die zich aan willen sluiten kunnen dat op sp.nl/kostenomlaag doen.