Politiek Café over energie met Renske Leijten

21 november 2022

Politiek Café over energie met Renske Leijten

Foto: SP

De SP organiseert samen met haar actieve jongeren op maandag 21 november een politiek café over energie. Tweede Kamerlid Renske Leijten is te gast. Met de zaal gaat zij in gesprek over de energicrisis en hoe we daar samen tegen opstaan.

De kosten van energie stijgen enorm en veel mensen komen waarschijnlijk in betalingsproblemen. Tegelijkertijd maken energiebedrijven enorme winsten en worden die bedrijven met miljarden gesteund door de overheid. Jongeren worden ook geraakt door de hoge energieprijzen. Studerende jongeren krijgen vaak geen energiecompenstatie. SP-jongeren woordvoerder Hans de Waard: “Heel zuur dat studenten niet gesteund worden door de landelijke overheid. Maar een toeslag is niet een structurele oplossing. De prijzen voor energie moeten omlaag én de samenleving moet weer democratische controle over onze energie krijgen. Hoe we daar komen spreken we over met elkaar en Renske.”
Het politiek café begint om 20.00 uur en vindt plaats in De Slingerij, Aweg
12. Na het programma is er genoeg tijd voor een drankje en om nog wat na te praten.