Campagne 'Kom op voor Nederland' afgetrapt in Paddepoel

14 juli 2023

Campagne 'Kom op voor Nederland' afgetrapt in Paddepoel

Foto: Daan Brandenbarg

Donderdagavond startte de SP in Groningen haar zomercampagne ‘Kom op voor Nederland’. In Paddepoel gingen we langs de deuren om met mensen te praten over de val van het kabinet Rutte en om steun te verzamelen voor deze campagne. Daarmee willen we de winsten van supermarkten en grote bedrijven aanpakken om de alsmaar gestegen kosten voor het levensonderhoud te verlagen. De zomercampagne mondt uit in een groot protest tijdens Prinsjesdag en zal de start van de verkiezingscampagne zijn.

SP-fractievoorzitter Daan Bandenbarg: “Het kabinet Rutte 4 is gevallen. En ook Rutte vertrekt. Dat is goed nieuws voor Nederland! Want het kabinet Rutte 4 heeft meer problemen gecreëerd dan opgelost. Onder het kabinet Rutte/Kaag zijn onze kosten alleen maar gestegen. Terwijl grote bedrijven woekerwinsten blijven maken. Steeds meer mensen kunnen de kosten voor het dagelijkse levensonderhoud niet meer opbrengen. Niet alleen de boodschappen, maar ook de zorg, energie, wonen en OV zijn veel duurder geworden.”

De SP roept met haar campagne mensen op om 17 september naar het door de partij georganiseerde PrinsjesdagProtest te komen. Dat is de zondag voor Prinsjesdag en hét moment om op te komen voor Nederland! Brandenbarg: " Onze samenleving en voorzieningen zijn door de politiek van Rutte jarenlang afgebroken. Het is genoeg geweest. Nederland kan zoveel beter als we opkomen voor elkaar. Voor onze zorg, natuur en volkshuisvesting." Mensen kunnen zich aanmelden via prinsjesdagprotest.nl