Partijen vragen heroverweging sloop Blauwe Dorp

23 juni 2006

Partijen vragen heroverweging sloop Blauwe Dorp

Samen met GroenLinks en het CDA heeft SP-raadslid Jasper Schaaf in schriftelijke vragen het college opnieuw gevraagd zich in te zetten voor het behoud van de randwoningen van het Blauwe Dorp in de Oosterparkwijk. Aanleiding voor de vragen is de geslaagde avond op 23 mei jl. over het Blauwe Dorp, waar duidelijk werd dat er in de Oosterparkwijk totaal geen draagvlak is voor de sloop.

Bij eerdere discussies over de randwoningen werd de verantwoordelijkheid voor het behoud van de woningen geheel neergelegd bij woningstichting Nijestee. “Een stad die cultuur hoog in het vaandel heeft staan, moet zuinig om gaan met cultuur-historisch erfgoed. Dat het Blauwe Dorp die waarde heeft, wordt onder meer erkent door historicus Beno Hofman en hoogleraar planologie Gregory Ashworth. We vragen het college om opnieuw te onderzoeken of het Blauwe Dorp aangewezen kan worden als gemeentelijk of rijksmonument”, aldus raadslid Schaaf.

Lees hier de schriftelijke vragen.

Krachtig eerbetoon aan het Blauwe Dorp
Manifestatie "Een eerbetoon aan het blauwe dorp"
Strijd voor behoud randwoningen gaat door
Actie bewijst: hele bloemenbuurt tegen sloop randwoningen