4 november: “Kies voor een humaan asielbeleid, te beginnen met een generaal pardon”

20 oktober 2006

Scholen, vluchtelingenorganisaties, vakbonden, bekende Nederlanders, politieke partijen en bijna alle gemeenten in Nederland hebben zich uitgesproken voor een pardon-regeling voor de asielzoekers die al meer dan vijf jaar in Nederland verblijven. Gezien de nieuwe politieke situatie wordt, samen met alle mensen die zich in de afgelopen periode hebben ingezet voor deze groep, de politiek op zaterdag 4 november opgeroepen om een oplossing te vinden voor de 26.000 vluchtelingen en diegenen die zich nog bij hen hebben gevoegd.

De manifestatie met het motto “Kies voor een humaan asielbeleid, te beginnen met een generaal pardon” vindt plaats om 14.00 uur op het Plein in Den Haag. Daar willen veel mensen laten zien dat deze klasgenoten, buren, vrienden en bekenden hier horen, en niet meer gemist kunnen worden.

Bij vluchtelingenwerk Groningen kun je opgeven voor een gratis busreis vanuit Groningen, vraag naar Jilou,
tel.nr 575 72 90.