Warme traktatie oogst waardering

22 december 2006

Warme traktatie oogst waardering

Afgelopen donderdagavond deelde de SP tomatensoep uit aan het winkelende publiek in de Heerestraat. Het gebaar was bedoeld om de kiezers te bedanken voor de massale steun bij de Tweede-Kamerverkiezingen. Ook wil de SP op deze manier duidelijk maken dat ze ook de komende jaren niet stil zal zitten en onverminderd door zal gaan met de strijd voor een socialer Nederland.

Soep uitdelenManja Smits, voorzitter van de SP-afdeling Groningen: “We zijn erg blij dat één op de vijf van de stadjers op ons hebben gestemd, we willen ze daarvoor hartelijk bedanken. De SP is daarmee ruim de tweede partij van de stad geworden. Op deze manier willen wij iets terug doen. Bovendien is de SP een partij die zich niet alleen laat zien wanneer er verkiezingen zijn. Verkiezingstijd of niet, wij staan voor mensen klaar.” Veel voorbijgangers konden het gebaar van de SP waarderen, de warme soep vond gretig aftrek op de kortste dag van het jaar. Vaak was de traktatie een reden om een gesprekje aan te knopen over de lopende kabinetsonderhandelingen. Dat de SP ook na de verkiezingen op straat te vinden is kon bij veel mensen op sympathie rekenen. Een aantal mensen was zo enthousiast dat ze besloten lid te worden van de SP.