SP vraagt naar alternatieven Kempkensberg

8 februari 2007

SP vraagt naar alternatieven Kempkensberg

SP-fractievoorzitter Jasper Schaaf wil van het College van Burgemeester en Wethouders weten wat de mogelijkheden zijn om de geplande torens op de Kempkensberg te herschikken. De SP wil weten of er op die manier mogelijkheden zijn om betere garanties te krijgen dat ook het noordoostelijk deel van het Sterrebos in goed staat behouden blijft.

Jasper SchaafDe geplande torens gelegen aan de ringweg op de Kempkensberg zijn bedoeld voor de belastingdienst en de IB-groep en dienen ter vervanging van de huidige vier torens. Direct aan het Sterrebos staat de hoogste toren van 92 meter gepland. “Lichtvermindering en de wind kunnen daardoor schade aan het Sterrebos met zich mee kunnen brengen. Wij willen nu van het college weten of er mogelijkheden zijn om dit te voorkomen. Bijvoorbeeld door de torens te herschikken en de hoge toren aan de ringweg te plaatsen. Het zou zonde zijn als het Sterrebos schade zou oplopen. Dat moeten we proberen te voorkomen.” aldus Schaaf.

Lees de vragen hier