Inmiddels ruim 1000 Groningse handtekeningen voor openheid over Irak

12 april 2007

Inmiddels ruim 1000 Groningse handtekeningen voor openheid over Irak

De SP heeft in Groningen inmiddels ruim 1000 handtekeningen opgehaald voor openheid over Irak. Dat in het kader van de landelijke publieksactie die de SP samen met het burgerinitiatief 'Openheid Over Irak' voert. Doel van de handtekeningenactie is het afdwingen van een parlementair onderzoek.

SP op straat voor openheid over Irak

"Afgelopen zaterdag liep het storm", aldus afdelings-voorzitter Manja Smits. "Mensen willen eindelijk eens van de regering horen of ze bedonderd zijn. Het moet maar eens afgelopen zijn met die doofpot-cultuur." Op de Herestraat werden zaterdag zo'n 400 handtekeningen opgehaald. Vandaag stond de SP bij de universiteit om onder studenten handtekeningen op te halen. Ook onder de studenten bleek de bereidheid om te tekenen groot.

SP op straat voor openheid over Irak

De Tweede Kamer wees een parlementair onderzoek af, dankzij een blokkade van coalitiepartijen CDA, Christen Unie en PvdA. Dat vindt de SP onbegrijpelijk omdat op die manier de Tweede Kamer op die manier buitenspel wordt gezet. Haar belangrijkste taak, het controleren van de regering, wordt op deze manier belemmerd. Heb je de SP nog niet op straat getroffen? Tekenen kun je hier.

www.openheidoverirak.nu
Verslag van het handtekenen ophalen op de universiteit op de ROOD-site
Dossier Irak