verkeerssituatie montessorischool Beijum niet onderzocht

27 september 2007

verkeerssituatie montessorischool Beijum niet onderzocht

Er komt geen onderzoek naar de verkeerssituatie voor de nieuw te bouwen montessorischool in Beijum. De SP diende daartoe gisteren in de Gemeenteraad een motie in. Die motie kreeg geen steun van de rest van de raad. De SP zet vraagtekens bij de buslus die vlak voor de nieuwbouw ligt.
Draaipunt Wibenaheerd

SP-raadslid Eelco Eikenaar: “De 1e Montessorischool in Beijum is duidelijk aan een nieuw gebouw toe daarover geen twijfel. Een lekkend schoolgebouw, dat is geen wenselijke situatie voor kinderen dat mag duidelijk zijn. Toch heb uitte ik gister mijn twijfels. Niet over de school als zodanig maar over de verkeerssituatie voor de ingang van de school: De buslus. Één keer per zes minuten komt er een bus voor de school langs. Het gaat hier niet om een langsrijdende bus maar om een bus die een zeer scherpe draai moet maken vlak voor de ingang op de Wibenaheerd. Helaas haalde onze motie om nog eens goed naar de situatie te kijken en deze veranderen wanneer deze onveilig blijkt het niet.” Een motie van D66 en CDA om de route van de bus te verleggen bij een volgende aanbesteding van het busvervoer kreeg wel een meerderheid. “Wij steunden deze motie omdat de onze het niet haalde. Nadeel van deze motie is echter dat er normen bestaan hoever een bushalte van woningen vandaan mag zijn. Het kan dus zo zijn dat deze motie niet uitvoerbaar is. Beter was het dus geweest om de hele situatie opnieuw te bezien.”

twijfels over verkeersveiligheid voor Montessorischool beijum
Dossier van Eikenaar