Marion: "geen aanslag op Beijumer bos"

11 januari 2009

Marion: "geen aanslag op Beijumer bos"

SP-raadslid Michel Marion heeft op uitnodiging van Bewonersorganisatie Beijum de bewoners van Beijum op haar nieuwjaarsreceptie toegesproken. Marion, zelf bewoner van Beijum, roemde het groen in de wijk maar wees op de bedreiging daarvan.

Michel MarionMarion: “Een groene wijk, waarin wonen en natuur zich goed vermengen, dat is Beijum. Een paar jaren geleden kwamen zelfs honderden vogelaars met fototoestellen en verrekijkers de wijk in om een zeer zeldzame vogel te bewonderen!” Maar er doemen volgens Marion soms donkere wolken op aan de horizon. Als voorbeeld noemde hij berichten om aan de zuidrand van de wijk iets van de natuur af te snoepen voor nieuwbouw. “Voor de SP is dit onaanvaardbaar” zei Marion. Datzelfde geldt voor plannen die de gemeente Bedum heeft. “In de Beyumkrant stond te lezen dat Bedum een golfbaan wil die mogelijk een aanslag zou doen op ons ‘Beijumer bos’. Ook dat vindt de SP onaanvaardbaar.”

De gehele toespraak
Dossier van Marion
Iets dat we moeten aanpakken? Meld het!