"SP kan niet zonder haar vele vrijwilligers"

4 januari 2009

"SP kan niet zonder haar vele vrijwilligers"

SP-afdelingsvoorzitter Sandra Beckerman bedankte op de traditionele nieuwjaarsborrel de vele vrijwilligers die de SP rijk is. “De SP in Groningen kan niet zonder de ruim 200 mensen die elk jaar weer helpen met alles wat los en vast zit” zei Beckerman. SP-wethouder Jannie Visscher wees op het belang van de SP in een college van burgemeester en wethouders.

Het belang van de vele vrijwilligers komt tot uitdrukking in de hulpdienst. Met name die hulpdienst levert volgens Beckerman geweldig werk: “Onze hulpdienst bestaat dit jaar 30 jaar, inmiddels worden elk jaar meer dan 1000 mensen geholpen met invullen van belasting papieren, problemen met hun huisbaas of uitkeringsinstantie.”

Wethouder Visscher wees op de inbreng van de SP in het college. Als voorbeeld noemde zei de thuiszorg, die is in Groningen ondanks de problemen bij Thuiszorg Groningen goed op de rit. “Wij kiezen niet voor het geld maar voor goede zorg.” Dat betekent volgens haar niet dat er geen gevaren en problemen zijn. De plannen van het kabinet om te bezuinigen op de AWBZ kan er volgens haar voor zorgen dat mensen die nu met een beetje hulp thuis kunnen blijven wonen dat in de toekomst niet meer kunnen.

De afdeling nam afscheid van fractievoorzitter Jasper Schaaf. Voorzitter Beckerman sprak hem toe: “Jasper heeft een erg mooie nieuwe baan gevonden in Almelo. Ik ben erg blij voor je dat je deze baan hebt gevonden hoewel het helaas betekent dat je ons gaat verlaten. Je hebt je de afgelopen twee jaar de fractie geleid. Voor een groot aantal zaken heb jij je bijzonder hard ingezet en dat ook bereikt. Belangrijke wapenfeiten voor jou en de SP zijn natuurlijk het behoud van het Blauwe dorp en de notitie eerder beginnen waardoor burgers eerder inspraak hebben.”

Meer foto's op Hyves