Jannie Visscher voorgedragen als lijsttrekker SP

11 oktober 2009

Jannie Visscher voorgedragen als lijsttrekker SP

Wethouder Jannie Visscher is door het Groningse afdelingsbestuur van de SP voorgedragen als kandidaat-lijsttrekker bij de raadsverkiezingen van 3 maart. Op de ontwerplijst wordt ze gevolgd door collega-wethouder Peter Verschuren en de huidige raadsleden Eelco Eikenaar, Ria Rademaker en Rosita van Gijlswijk. Als lijstduwers fungeren Hubert Nauta, directeur van poppodium Simplon en oud-hoogleraar zorgmanagement en Eerste Kamerlid Sineke ten Horn.

Wethouder Jannie Visscher is voorgedragen als lijsttrekker van de SP

Van de huidige raadsleden stellen Michel Marion, Agnes Schlebusch, Tanja Kirienko en Marco in’t Veld zich niet opnieuw beschikbaar. Hooggeplaatste nieuwkomers zijn student Sociologie Jimmy Dijk en Gerrie Erenstein, directeur van basisschool De Tweemaster in Lewenborg.

Er wordt door de leden definitief besloten over het programma en de lijst. Alle leden zijn op dinsdagavond 27 oktober van harte welkom op de ledenvergadering. Op deze avond worden het conceptprogramma en de conceptlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2010 besproken. Het is de eerste ledenvergadering in voorbereiding op de raadsverkiezingen in een serie van twee.

Alle leden worden volop in staat gesteld om hun op- en aanmerkingen over programma en lijst te maken. Deze zullen vervolgens worden verwerkt. Op een tweede ledenvergadering, dinsdag 17 november, worden programma en lijst definitief vastgesteld.

Volop mogelijkheden om mee te spreken en mee te beslissen. Maak daar gebruik van. Alleen zo gaan we met het perfecte programma en lijst de verkiezingen in. Doel: een nog socialer Groningen!

Het programma is hier online beschikbaar maar is ook, in gedrukte vorm, verkrijgbaar op het SP-kantoor, Nieuwe Boteringestraat 74. Hier vind je de concept-kandidatenlijst, ook deze is in gedrukte vorm beschikbaar op ons kantoor.

Dinsdag 27 oktober
Ledenavond over ontwerpprogramma en –lijst
19.30 uur, SP-kantoor, Nieuwe Boteringestraat 74

Dinsdag 17 november