Met succes dubbel in actie

24 december 2009

Met succes dubbel in actie

‘Met onze actie slaan we twee malariamuggen in één klap’, vertelde SP-wethouder Peter Verschuren op 23 december voor de microfoon van 3FM. ‘We bestrijden de jeugdwerkeloosheid en we halen geld op voor het initiatief van het Glazen Huis.’ Verschuren overhandigde daarbij een cheque van 15.000 euro, de opbrengst van de campagne Werk malaria de wereld uit.

Verschuren: ‘Als onderdeel van het Actieplan Jeugdwerkeloosheid zoeken we al enkele maanden stageplaatsen en werkervaringsplaatsen voor jongeren die met hun studie moeten stoppen als ze geen plek vinden. Als middel om daar extra de aandacht op te vestigen en werkgevers over de streep te halen, besloten we 200 euro te geven voor elke stageplaats die een werkgever aanbiedt, en 100 voor elke stageplaats’. De campagne werkte uitstekend: binnen twee weken werden er meer dan 80 plekken voor jongeren aangemeld, waardoor er 15.000 euro extra naar de malariabestrijding gaat.’

seriousrequest.3fm.nl
www.groningengeeft.nl