Date Jannie op 3 maart!

14 februari 2010

Date Jannie op 3 maart!

Op Valentijnsdag heeft de SP Groningen op het station Valentijnskaarten uitgedeeld. Een ‘hulpjannie’ was aanwezig als cupido. Reizigers werden gevraagd om een date; een date met de SP op 3 maart. Want hoewel de actie bedoeld lijkt als grapje; de boodschap was serieus. Alleen een stem op de SP garandeert dat Groningen ondanks de crisis sociaal blijft.

De actie was speciaal bedoeld voor studenten die op zondag avond massaal terug reizen naar Groningen. Jimmy Dijk Nummer 6 op de lijst en student licht de actie toe: “Wij willen ze op een leuke manier laten zien dat wij hart voor de stad hebben en de partij zijn voor iedereen die van Groningen houdt.” De SP zet hard in op het overeind houden van sociaal beleid. Juist in tijd van crisis wil de partij dat Groningen een sociale stad blijft.

“Specifiek studenten hebben wij veel te bieden” zegt Dijk. “De SP staat voor goede en betaalbare studentenwoningen in de stad. Wij hebben de afgelopen jaren, samen met onze jongerenorganisatie ROOD, veel actie gevoerd tegen slechte huisjesmelkers. Wij blijven ons inzetten om malafide praktijken van verhuurders en kamerbemiddelaars aan te pakken.”

Alles over de verkiezingen
Help mee!