Geanimeerd lunchdebat over SP-voorstellen voor ondernemers

3 juni 2010

Geanimeerd lunchdebat over SP-voorstellen voor ondernemers

Een kleine twintig ondernemers gingen vandaag met SP-Kamerlid Sharon Gesthuizen in debat over het rapport ‘Hart voor de zaak – steun de kleine ondernemer’. Gesthuizen reist het hele land door om de SP-visie te bespreken en deed daarbij ook het Groningse Ondernemerstrefpunt aan.

De bijeenkomst leverde een geanimeerd debat op, dat ingeleid werd door Gesthuizen en directeur Ron van Gent van MKB Noord. SP-voorstellen om de bijvoorbeeld de arbeidsongschiktheidsregelingen te veranderen kregen een warm onthaal. Veel kritiek was er op de bureaucratische werkwijze van de banken en hun geringe kennis van het ondernemerschap. Ook kwam er een pleidooi om zelfstandige ondernemers een eerlijke kans te geven in hun concurrentie met de grote ketens. Van Gent vertolkte het gevoelen van de aanwezigen toen hij de SP prees voor het agenderen van de zaken die voor kleinere ondernemers echt belangrijk zijn. Ook zijn pleidooi om –ongeacht welk kabinet er komt—met andere partijen coalities te vormen om belangrijke voorstellen verwezenlijkt te krijgen, kreeg bijval. Oud zelfstandig ondernemer Gesthuizen wees op de zaken die ze de afgelopen jaren samen met andere partijen al voor elkaar gekregen heeft, en beloofde op die manier door te blijven gaan.