Raad houdt WK-poule voor goed doel

25 juni 2010

Raad houdt WK-poule voor goed doel

De hele gemeenteraad stemde gisteren in met een voorstel van SP’er Rosita van Gijlswijk om een WK-poule te houden waarvan de opbrengst gaat naar het Jeugdsportfonds. ‘Voor de winnaar van de poule is er de eeuwige roem, voor het fonds extra geld om jongeren uit arme gezinnen te laten sporten.’ Van Gijlswijk deed haar voorstel bij de behandeling van de gemeenterekening 2009, die een beeld liet zien van een jaar waarin het Groningen ondanks de crisis over het algemeen goed is gegaan.

De gemeenteraad besprak verder de plannen voor het Groninger Forum. De SP volgde de lijn die ingezet is na het referendum van 2005. Dat betekent dat we de instemming van de kiezers van de Forumplannen respecteren zolang de uitwerking van de plannen en de kosten van de bouw en de exploitatie overeenkomen met de beloftes in de referendumcampagne. Dat is nog steeds het geval, en daarom stemde de fractie in met de verdere uitvoering van de bouwplannen. Het debat was vooral een herhaling van eerdere discussies, waarbij de bijdrage van de Stadspartij opviel. Die fractie vertelde niet langer tegen het Forum te zijn, als het maar op een andere plek wordt gebouwd.