Rebecca Krüders wint WK-Pool voor Jeugdsportfonds

14 juli 2010

Rebecca Krüders wint WK-Pool voor Jeugdsportfonds

Rebecca Krüders van Student en Stad heeft de WK-Pool voor het Jeugdsportfonds gewonnen. Met een voorspelde finale Spanje – Nederland en een 2-0 overwinning voor Spanje kwam zij het dichtst bij de einduitslag. De Spanjaarden zegevierden met 1-0 door een doelpunt van Iniesta in de 117e minuut.

In de raad van woensdag 23 juni diende de SP-fractie een motie in om een pool te houden waarvan de opbrengst ten goede zou komen aan het Jeugdsportfonds. De motie werd met algemene stemmen aangenomen. Deelnemers moesten voorspellen welke landen de WK-finale zouden spelen, de uitslag en de minuut waarin de eerste goal zou worden gescoord. De inleg bedroeg 10 euro. Alle raads- en collegeleden deden mee.

Het Jeugdsportfonds Groningen is een fonds waaruit kinderen van ouders met een minimum inkomen een vergoeding kunnen krijgen zodat ze de contributie voor een sportvereniging (deels) kunnen betalen. De winnaar zal samen met initiatiefnemer Rosita van Gijlswijk van de SP de opbrengst aan het Jeugdsportfonds overhandigen. De winnares zelf rest eeuwige roem en een taart van Rosita.
Top 3 WK Pool:

1. Rebecca Krüders, Student en Stad Ned.- Spanje, 0-2, doelpunt 14e minuut