Zilveren tomaat voor Wijma en Verschuren

4 oktober 2010

Zilveren tomaat voor Wijma en Verschuren

Afdelingsvoorzitter Sandra Beckerman heeft gisteravond een ‘zilveren tomaat’ uitgereikt aan Pieter Wijma en Peter Verschuren als blijk van waardering voor hun bijzondere verdienste voor de afdeling.

De uitreiking vond plaats tijdens het ‘back to the seventies’-feest dat in jongerencentrum Simplon georganiseerd werd ter gelegenheid van het afscheid dat Verschuren enkele dagen eerder nam van de Groningse gemeenteraad. In aanwezigheid van een aantal Groningse SP’ers van het eerste uur haalden oud-afdelingsvoorzitter Eva Cremers en oud landelijk voorzitter Hans van Hooft herinneringen op uit het verleden van de partij, waarna Beckerman de langdurige en succesvolle inzet van Wijma en Verschuren roemde en hen vervolgens de afdelingsonderscheiding opspelde. In zijn dankwoord vertelde Peter Verschuren dat hij heel blij is met het feest en de zilveren tomaat, en dat het afscheid uit de raad geenszins een afscheid van de SP is. ‘Als je kijkt wat er in het net gesloten regeerakkoord staat, dan is het duidelijk dat we het de komende tijd erg druk krijgen met het organiseren van het verzet tegen de ongehoorde sociale afbraak. Ik ga me daar graag met veel enthousiasme voor inzetten.’
En daarna was er feest, met muziek uit de beginjaren van de SP.