Tweeduizend studenten demonstreren tegen kabinetsplannen

30 november 2010

Tweeduizend studenten demonstreren tegen kabinetsplannen

Ondanks de sneeuw kwamen ruim 2000 studenten vanmiddag naar de Grote Markt in Groningen. Daar lieten ze hun stem horen tegen de plannen van kabinet Rutte om het collegegeld voor mensen die meer dan 1 jaar langer over hun studie doen te verhogen met 3000 euro. Het protest werd georganiseerd door het comité Gronings Ontzet en werd mede ondersteund door de vakbond FNV Bondgenoten en de Rijksuniversiteit Groningen. Ook ROOD was aanwezig om fluitjes uit te delen aan studenten om het kabinet terug te fluiten.

Met deze plannen zegt het kabinet eigenlijk dat studenten lui zijn en niet willen studeren. Ze vergeet dat studenten vertraging op kunnen lopen door bijvoorbeeld ziekte, stage, verenigingswerk of slecht en onuitdagend onderwijs. Op deze manier wordt Nederland kennisland om zeep geholpen.

Vandaag zijn de plannen voor het eerst besproken. Dit is dus pas het begin! Wil je meestrijden om deze plannen van tafel te krijgen? Stuur dan een email naar rood@sp.nl en hou onze website in de gaten.