Weer gratis strooizout voor stadjers

12 december 2010

Weer gratis strooizout voor stadjers

Op aandringen van de SP-fractie kunnen particulieren de hele winter weer gratis strooizout ophalen bij de wijkposten. De afgelopen weken kregen mensen nul op het rekest bij de wijkposten. De SP kaartte de kwestie aan in de raadscommissie Beheer & Verkeer, en het college van Burgemeester en Wethouders heeft nu besloten weer zout beschikbaar te stellen voor mensen die hun stoep sneeuwvrij willen houden.

Het college liet eerst weten dat het alleen bij extreme weersomstandigheden zout wilde verstrekken, en kon niet helder aangeven wanneer daar sprake van is. Na de aandrang van de SP is er nu wel een duidelijke afspraak: stadjers kunnen de hele winter op werkdagen tussen 15.00-16.00 uur voor zout terecht bij de wijkposten en bij de afvalbrengstations Woltjerspoor en Vinkhuizen Zuid.

De SP-fractie is tevreden. Raadslid Ria Rademaker: 'Voor mensen die weinig geld te besteden hebben, kan een emmer zout simpelweg te duur zijn. Verder zijn er ook mensen die niet alleen hun eigen stoepje schoon houden, maar ook die van de buren. Die mensen willen we niet op kosten jagen. De SP is blij dat iedereen die een emmertje of tas zout wil halen, gewoon weer terecht kan bij de wijkpost.'

Dossier van Ria Rademaker