Veel animo voor tomatenijs en enquête over kabinet

7 september 2011

Veel animo voor tomatenijs en enquête over kabinet

Vier zaterdagen lang stond de Gro­ningse SP bij wijkwinkelcentra met een enquête over het
kabinetsbeleid en met een uniek, smakelijk tomatenijsje voor de mensen die de vragen beantwoor­den. En met veel positieve reacties.

Afdelingsvoorzitter Sandra Beckerman is 'erg tevreden' met de opbrengst van de campagne. 'We hebben veel geanimeerde gesprekken gevoerd over de landelijke politiek en hebben meer dan 400 enquêteformulieren verzameld: bij de winkelcentra en via internet. Het tomatenijs was ook een succes: veel mensen waren er eerst wat huiverig voor, maar reageerden enthousiast zodra ze het eenmaal geproefd hadden.'

Uit de reacties van de mensen blijkt dat vooral de bezuinigingen op de zorg scherp veroordeeld worden. Beckerman: 'Er is erg veel boosheid over het schrappen van de persoonsgebonden budgetten en de kortingen op de zorgtoeslag. Ook het bezuinigen op de huurders en het intact laten van de hypotheekrente-aftrek is veel mensen een doorn in het oog.'

De antwoorden worden verwerkt in een rapportje dat rond Prins­jesdag gepresenteerd wordt en dat inzet zal zijn van verdere acties in de komende maanden.

De enquete invullen? Dat kan hier!