Thema-avond 'de beraamde crisis' met film Inside Job en Jan Marijnissen

13 november 2011

Thema-avond 'de beraamde crisis' met film Inside Job en Jan Marijnissen

Op 6 december organiseert de SP Groningen een avond over de achtergrond van de crisis die de wereld sinds eind 2008 in zijn greep houdt. In Forum Images draaien we de film Inside Job, waarna Jan Marijnissen zijn visie geeft op de hebzucht en het neoliberalisme die tot de crisis geleid hebben.

Inside Job is de Oscarwinnende documentaire van Charles Ferguson die minutieus de oorzaken ontleedt van de crisis en overtuigend aantoont dat er sprake was een 'bankoverval van binnenuit', een inside job. De daders zijn de bankiers die wisten wat de gevolgen zouden zijn van hun handelen, en de politici die hen vrij spel gaven.

Voormalig SP-fractievoorzitter Jan Marijnissen bestrijdt vanaf zijn intrede in de Tweede Kamer het neo-liberalisme en schreef er onder andere de bestseller Tegenstemmen over. Op de avond wordt hij geïnterviewd over de politiek die de crisis mogelijk maakte en over lessen die we eruit moeten trekken.

De avond wordt gehouden in Forum Images, Hereplein 73. Toegangskaartjes kosten 4 euro en zijn te krijgen aan de kassa van Forum Images en op het SP-kantoor, Nieuwe Boteringestraat 74. De ruimte is beperkt, koop dus snel een kaartje als u de avond wilt bijwonen.

Deel dit evenement op Facebook!