SP steunt demonstratie sociale werkplaatsen

25 maart 2012

SP steunt demonstratie sociale werkplaatsen

Donderdagochtend heeft de SP afdeling Groningen de demonstranten uit de sociale werkvoorziening (iederz) een hart onder de riem gestoken. Het kabinet van VVD, CDA en PVV wil 70.000 banen in de sociale werkplaatsen geschrapen en ook fors bezuiningen op de Wajong (Wet arbeidsongeschiktheidsvoorziening jonggehandicapten). Bij het vertrek van 6 volle bussen naar de landelijke demonstratie Den Haag deelden de SP folders en chocolade paashazen uit.

Donderdag organiseert de FNV op het Malieveld in Den Haag een demonstratie tegen de Wet Werken naar Vermogen. Deze wet zorgt ervoor dat werknemers die worden ontslagen straks onder het wettelijk minimumloon of met behoud van uitkering aan het werk worden gezet. Ook wil het kabinet van de CAO voor de sociale werkplaatsen af, omdat deze te duur zou zijn. . De SP blijft samen met de werknemers strijden voor eerlijk werk en eerlijk loon.

Vanuit het hele land vertrekken bussen met demonstranten uit de sociale werkvoorzieningen. Er worden ruim 15.000 mensen verwacht. De SP is ook aanwezig en Emile Roemer zal de menigte toespreken. De FNV heeft een petitie geopend die al meer dan 75.000 keer is getekend. Teken ook!