Kandidaat raadsleden 2014: meld je nu!

22 juli 2012

Kandidaat raadsleden 2014: meld je nu!

In maart 2014 wordt de nieuwe gemeenteraad gekozen. We starten nu de voorbereidingen daarvoor met deze oproep voor mensen die zelf het SP-geluid willen vertolken in de gemeenteraad. Heb je daar zin in, heb je er de tijd voor, beschik je over de kwaliteiten die ervoor nodig zijn en ben je SP-lid, meld je dan met een brief of mailtje bij de kandidatencommissie.

De commissie praat met alle mensen die zich aanmelden en organiseert het hele selectieproces dat in november 2013 resulteert in een voordracht voor de lijst aan de algemene ledenvergadering. De ledenvergadering stelt vervolgens de lijst vast.
Een verplicht onderdeel van het traject dat leidt tot een verkiesbare plaats op de lijst, is het volgen van een scholing voor aspirant-raadsleden.

Ieder SP-lid in de gemeente Groningen kan zich aanmelden maar om door de kandidaten-
commissie op een verkiesbare plaats gezet te worden, moet je in ieder geval voldoen aan de
volgende vereisten:
- Je stemt in met de afdrachtregeling die de SP kent voor raadsleden.
- Je onderschrijft de ideologie van de SP en kunt die uitdragen en vertalen in concrete standpunten.
- Je bent bereid deel te nemen aan de scholingen die de SP organiseert voor aspirantraadsleden.
- Je kunt zowel zelfstandig als in teamverband functioneren.
- Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden.
- Je werkt mee in de verkiezingscampagne en levert ook daarna een bijdrage aan het buitenparlementaire werk van de Groningse SP-afdeling.

Aanmelden kan alleen schriftelijk, met een brief of mail waarin je jezelf voorstelt en uitlegt waarom je in de raad wilt en waarom je denkt dat je daar geschikt voor bent.

Je aanmelding kan naar:
Kandidatencommissie SP
Groningen
Botermolendrift 8
9712 MB Groningen

Of naar
kandidatencommissiegroningen@ziggo.nl.

Daar kun je ook de vragen naar toe mailen die je beantwoord wilt hebben voordat je besluit of je je meldt als kandidaat.