Groninger Schoenen tegen kinderarmoede

22 november 2012

Groninger Schoenen tegen kinderarmoede

In Nederland groeien nog altijd honderdduizenden kinderen op in armoede. Ook in Groningen zijn er gezinnen waar te weinig geld is voor dagelijks een gezonde maaltijd, schoolreisjes, nieuwe kleren of een verjaardagscadeautje voor vriendjes. De SP komt met een lokale en landelijke actie om armoede onder kinderen onder de aandacht te brengen en oplossingen af te dwingen. In het hele land worden daarom kinderschoenen ingezameld door de SP. Groningers kunnen de actie ondersteunen door kinderschoenen in te leveren bij de SP.

Juist in de komende maand wordt armoede in gezinnen pijnlijk zichtbaar. Het is schrijnend als gezette kinderschoenen leeg blijven. “Armoede mogen we als samenleving niet accepteren”, stelt Daan Brandenbarg namens SP afdeling Groningen. “In Groningen groeit 1 op de 7 kinderen op in armoede, ondanks een goed armoedebeleid van de gemeente. Met deze actie willen we in het hele land duidelijk maken dat er actie ondernomen moet worden.”

Groningers die willen bijdragen aan de actie kunnen de SP helpen kinderschoenen te verzamelen. Er kan contact worden opgenomen met Daan Brandenbarg via groningen@sp.nl. De schoenen krijgen na afloop van de actie een goede bestemming.