SP en FNV Bondgenoten starten enquête koopzondagen onder supermarktwerknemers

13 november 2012

SP en FNV Bondgenoten starten enquête koopzondagen onder supermarktwerknemers

Komende weken gaat de SP afdeling Groningen samen met FNV Bondgenoten enquêtes afnemen bij de werknemers van supermarkten over het werken op zondag. Het doel van de enquête is om er achter te komen wat de werknemers hiervan vinden. De SP en FNV Bondgenoten zijn de enquête gestart naar aanleiding van de aanpassing van de Winkeltijdenwet, waarbij de beslissingsbevoegdheid tot verruiming van het aantal koopzondagen volledig bij de gemeenten komt te liggen.

SP en FNV

Volgens de SP en FNV Bondgenoten is het belangrijk dat gemeenten goed rekening houden met de belangen van werknemers en niet alleen hun oren laten hangen naar de belangen van grote supermarktketens: “Het zijn straks de werknemers die hun vrije zondagen op moeten geven wanneer het aantal koopzondagen voor supermarkten wordt uitgebreid, dan is het niet meer dan logisch om hierover hun mening te vragen” aldus SP-raadslid Jimmy Dijk.

Werk jij bij een supermarkt in Groningen en wil je graag meewerken aan dit onderzoek? Vul hier de enquête in.