Petities voor behoud buslijnen 4 en 5 al honderden keren getekend

12 augustus 2013

Petities voor behoud buslijnen 4 en 5 al honderden keren getekend

De SP-afdeling Groningen startte twee weken geleden een tweetal petities voor het behoud van buslijn 4 door de Oosterparkwijk en buslijn 5 door de Hortus- en Oranjebuurt. Inmiddels hebben meer dan driehonderd omwonenden de petities getekend. Het OV-bureau is van plan grote delen van deze buslijnen te schrappen waardoor bussen de wijken niet meer volledig bedienen.

Volgens de SP is het schrappen van de lijnen een onzalig plan en moeten de buslijnen in hun huidige vorm blijven. Afdelingsvoorzitter Daan Brandenbarg: “Deze massale respons in de eerste twee weken van de actie laat zien hoe erg dit speelt in de wijken. Vooral oudere mensen zijn zeer bezorgd over het verdwijnen van de buslijnen in hun wijk, waardoor ze veel minder mobiel zijn. Lijn 4 en 5 vervullen een belangrijke sociale functie in de Stad en moeten daarom niet worden geschrapt.”

De SP gaat de komende weken door met het verspreiden en ophalen van de petities in de wijken. De petitie kan ook online ingevuld worden. Klik hier voor lijn 4 en hier voor lijn 5.

SP start petities voor behoud buslijn 4 en 5 in de wijk
Lijn 4 hoort hier!