14 oktober: Debatavond Syrië met Harry van Bommel en Jan Jaap van Oosterzee

25 september 2013

14 oktober: Debatavond Syrië met Harry van Bommel en Jan Jaap van Oosterzee

Maandag 14 oktober organiseert de SP-afdeling Groningen een debatavond over het vraagstuk of het Westen militair moet ingrijpen in Syrië. Harry van Bommel, Tweede Kamerlid voor de SP, gaat in discussie met Jan Jaap van Oosterzee, adviseur beleid en public affairs Midden Oosten en Kaukasus bij IKV Pax Christi, onder leiding van universitair docent Internationale Betrekkingen Anjo Harryvan. Alle geïnteresseerden zijn van harte welkom.

De burgeroorlog in Syrië woedt inmiddels ruim twee jaar, met desastreus effect voor de bevolking.

Verschillende groeperingen zijn van mening dat de het Westen met militaire macht zou moeten ingrijpen in het conflict. Een morele plicht bij te dragen aan de verlossing van de noodlijdende burgerbevolking is hiervoor een veelgehoord argument. Jan Jaap van Oosterzee is een voorstander van ingrijpen en heeft hier onder andere over geschreven op Nassama, de blog van IKV Pax Christi.

Harry van Bommel is daarentegen van mening dat militair ingrijpen in het Syrische conflict onwenselijk is. Als Kamerlid voor de SP heeft hij deze visie uitgedragen in het parlement en op zijn eigen weblog. Als tegenstander van interventie gaat hij hierover in debat met Van Oosterzee.

De avond wordt geleid door Anjo Harryvan, universitair docent Internationale Betrekkingen bij de Rijksuniversiteit Groningen, expert op het gebied van Europese integratie en Nederlands buitenlands beleid.

De avond vindt plaats:

Maandag 14 oktober.
    Om 19:30, inloop vanaf 19:00.
    Huis de Beurs, A-Kerkhof Zuid Zijde 4

Toegang is gratis en alle geïnteresseerden zijn van harte welkom. Laat ook op Facebook weten dat je erbij bent en nodig je vrienden uit!