SP stelt vragen over ontslagen thuiszorg

17 oktober 2013

SP stelt vragen over ontslagen thuiszorg

De Groningse gemeenteraadsfractie van de SP stelt vragen aan het college over gedwongen ontslagen in de thuiszorg. Na de landelijke aandacht voor de massale ontslagen bij thuiszorgorganisatie Sensire in de Achterhoek neemt de ongerustheid onder werknemers toe.

De SP wil van het college weten of ook Groningen massaontslagen in de thuiszorg kan verwachten en wat het college daar eventueel aan gaat doen om dit te voorkomen. Volgens de SP zal de gemeente er alles aan moeten doen eventuele massaontslagen te voorkomen.

SP-raadslid Nicole Temmink: “Voor thuiszorgmedewerkers komen er moeilijke tijden aan. Er is grote onzekerheid over of ze hun werk straks nog kunnen doen. Maar ook veel mensen die zorg nodig hebben worden bang van de berichten dat ze straks minder thuiszorg krijgen van mensen die ze niet kennen. Wij willen van het college weten wat we in Groningen kunnen verwachten en of het college hiertegen in het verzet komt.”