Jimmy Dijk loopt mee in Sint-Maartenmars

10 november 2013

Jimmy Dijk loopt mee in Sint-Maartenmars

SP-fractievoorzitter Jimmy Dijk loopt maandagavond mee in de Sint-Maartenmars voor Solidariteit en tegen Tweedeling. Hij vertelt waarom het juist nu tijd is voor solidariteit in Groningen. De mars begint om 20:00 op de Ossenmarkt. De SP roept alle stadjers op om mee te doen.

Jimmy Dijk:

Het is tijd voor solidariteit. Solidariteit betekent dat de sterkste schouders in tijden van tegenspoed zwaardere lasten dragen. Dat is rechtvaardig en het is ook heel verstandig. Veel mensen hechten aan kleinere inkomensverschillen en aan goede voorzieningen voor wie niet zelf zijn brood kan verdienen.

Ook zetten heel veel mensen zich als vrijwilliger actief in voor de samenleving en trekken ze royaal de portemonnee voor goede doelen. Als SP pleiten we er sterk voor dat mensen om elkaar geven en elkaar helpen waar dat nodig is.

Maar solidariteit is méér. Solidariteit laat je niet afhangen van goede bedoelingen en toevalligheden. Solidariteit organiseer je, en daarom loop ik maandag mee met de Sint Maartenmars. Vindt u het ook tijd voor solidariteit? Kom dan maandag 11 november om 20.00 uur naar de Ossenmarkt.

Kijk op de Facebook-pagina van de Sint-Maartenmars voor het programma en de sprekers.