Comité VoorZorg biedt Maartenshof taart aan

10 oktober 2014

Comité VoorZorg biedt Maartenshof taart aan

Afgelopen donderdag bood Comité VoorZorg de bewoners van verzorgingshuis Maartenshof een taart aan. Bewoner meneer Van Der Tuin kreeg de taart overhandigd.

Deze zomer werd duidelijk dat de bewoners van Maartenshof niet hoeven te verhuizen. In tegenstelling tot veel andere verzorgingshuizen kiest Maartenshof ervoor om bewoners hun plek te laten behouden.

Dit kabinet wil 800 van de 1300 verzorgingshuizen in ons land sluiten. Ouderen moeten hierdoor gedwongen verhuizen, of hebben geen toegang meer tot het verzorgingshuis.

"Er verdwijnen verzorgingshuizen, mensen moeten langer thuis blijven wonen, maar op de thuiszorg wordt ook nog eens bezuinigd." zegt Patricia Wit van Comité VoorZorg. "Dat kan ik niet rijmen."

Het comité VoorZorg is samengesteld uit werknemers en cliënten in de zorg. Door iedere week een "zorg van de week" centraal te stellen wil het comité de zorgen over verschillende disciplines in de zorg aan de kaak te stellen. Mensen die werken in de zorg of zorgbehoevend zijn, kunnen zich aanmelden via http://www.comitevoorzorg.nl.

Comité VoorZorg wordt ondersteund door de SP-afdeling Groningen.

Logo: Comité VoorZorg Creative Commons-Licentie