SP feliciteert Odensehuis met behaalde succes

3 december 2015

SP feliciteert Odensehuis met behaalde succes

Het Odensehuis, dat dagbesteding verzorgt voor mensen met dementie en hun naasten, behoudt haar subsidie de komende jaren. De SP feliciteert de bewoners en vrijwilligers met het behaalde succes!

Het Odensehuis wordt door vrijwilligers en omwonenden beheerd. Dit jaar werd de subsidie van 50.000 euro voor het Odensehuis eerst afgewezen. Na acties en druk op het stadsbestuur van de vrijwilligers van het Odensehuis kregen zij voor 2015 toch 30.000 euro. Gisteren werd bekend gemaakt dat zij voor 2016 en 2017 een subsidiebedrag van 45.000 euro wordt toegekend.

"Dit is een grote overwinning voor iedereen die zich heeft ingezet om het Odensehuis te behouden. De SP feliciteert alle vrijwilligers, bezoekers van het Odenshuis en hun naasten met het behaalde resultaat"

,aldus SP fractievoorzitter Jimmy Dijk.

"Het belang van laagdrempelige dagbesteding in een vertrouwde omgeving is onmiskenbaar groot. Het is prijzenswaardig dat deze vrijwilligers ook nog eens een strijd hebben gevoerd en gewonnen om het Odensehuis te behouden"