Huurwoningen Oosterhoogebrug niet gesloopt

16 augustus 2016

Huurwoningen Oosterhoogebrug niet gesloopt

Foto: SP Groningen
De huurwoningen aan in de Oosterhoogebrug worden niet gesloopt. In eerdere wijkvernieuwingsplannen zouden er voor de uitbreiding van het parkeerterrein van de Albert Heijn enkele huurwoningen gesloopt worden. Doordat de huurders hiertegen in verzet kwamen, hebben zij de woningen voor de buurt weten te behouden.

De huurders in de Oosterhoogebrug voerden meer dan een jaar actie tegen de geplande sloop. Uit een rondgang door de buurt bleek dat 90 procent van de buurtbewoners de huurwoningen wilden behouden. De SP steunde de huurders en riep het stadsbestuur op om de woningen niet te slopen.

SP-raadslid Mechteld van Duin:

"De huurders hebben zich keihard ingezet tegen de sloop. Dankzij hun inzet worden deze mooie huurwoningen voor de bewoners en de buurt behouden."

De SP kaartte al eerder het toenemende tekort aan betaalbare huurwoningen aan. Het stoppen van de sloop en verkoop en het bijbouwen van sociale huurwoningen is voor de partij één van de prioriteiten voor de komende jaren.