Omwonenden Park Selwerd dwingen behoud van bomen af

21 september 2016

Omwonenden Park Selwerd dwingen behoud van bomen af

De plannen voor het sterk verbreden van het fietspad door Park Selwerd zijn flink aangepast. Door de protesten van omwonenden werd dit voorjaar de kap van meer dan 70 bomen tegengehouden. De SP pleitte daarna met de omwonenden voor inspraak van de buurt.

Uiteindelijk wilde het stadsbestuur een confrontatie vermijden en organiseerde een aantal overlegmomenten. Zo konden omwonenden hun ideeën en bezwaren aangeven. Aanstaande woensdag kunnen omwonenden en gebruikers van het fietspad de beste variant kiezen.

SP-raadslid Bob de Greef:

“Dit is een overwinning van de omwonenden van Park Selwerd. Zij hebben ervoor gezorgd dat er niet  onnodig veel bomen verdwijnen De omwonenden hebben afgedwongen dat het stadsbestuur de plannen voor park Selwerd uitstelde en openstelde voor inbreng vanuit de buurt. Zo wil de SP stadsbrede plannen als ‘de
fietsstrategie’ op een goede manier met de wijken afstemmen”.

Woensdag 21 september zijn er van 15u-17u en 19u-21u momenten voor omwonenden om de nieuwe plannen te bekijken en voorkeur uit te spreken voor één van de mogelijkheden. Deze bijeenkomsten vinden plaats bij de voetbalvereniging Mamio, sportpark Selwerd, Eikenlaan 292.

Luister hier het interview terug met Bob de Greef op OOG radio, vanaf minuut 42: