SP trapt campagne af – Stadjers slaan eigen risico aan stukken

5 februari 2017

SP trapt campagne af – Stadjers slaan eigen risico aan stukken

Foto: SP Groningen
Zaterdagmiddag startte de SP met tientallen activisten haar campagne op de Vismarkt in Groningen. Stadjers konden symbolisch het eigen risico kapot slaan op de boksbal van het Nationaal Zorgfonds. Het Nationaal Zorgfonds zonder eigen risico is een van de speerpunten voor de SP de komende verkiezingen. Daarnaast pleit de partij voor lagere huren en 10% verhoging van het minimumloon. In Stad en Ommeland ging de top 30 SP-kandidaten in gesprek met bewoners op zogenaamde huiskamerbijeenkomsten.

Afdelingsvoorzitter Daan Brandenbarg spreekt van een knallende start:

“Vanmiddag gingen tientallen SP’ers in gesprek met honderden mensen over het Nationaal Zorgfonds en andere plannen van de SP. De komende tijd gaan wij iedere avond de buurten in, organiseren we huiskamerbijeenkomsten en staan we op alle wijkmarkten. Wij pakken samen met al die mensen de macht.”

Aanstaande donderdag 9 februari om 19:30 organiseert de SP nog een openbare informatieavond over de plannen voor het Nationaal Zorgfonds in buurtcentrum Sonde 2000 in Selwerd.