Huurdersavond Selwerd-Noord druk bezocht

21 april 2017

Huurdersavond Selwerd-Noord druk bezocht

Foto: Aldo Schelvis

Donderdagavond kwamen ongeveer dertig huurders met de SP bijeen in Selwerd. De huurders van woningcorporatie De Huismeesters hebben klachten over schimmel, tocht, kou en te hoge huren. Na een rondgang in de buurt organiseerde de SP een huurdersavond in wijkcentrum de Berk.

Zij stelden eisen op voor betere isolatie en meer ventilatiemogelijkheden zodat zij hun woningen droog en beter verwarmd kunnen krijgen. Daarnaast worden de stijgende huurprijzen van 600 tot meer dan 700 euro als problematisch ervaren.

SP-fractievoorzitter Jimmy Dijk:

"Deze woningen moeten grondig gerenoveerd worden. Huurders zitten al jaren met klachten over schimmel, vocht en kou. Sommige huurders geven aan hierdoor last van de gezondheid te krijgen".

De huurders gaan binnenkort samen met de SP op bezoek bij corporatie De Huismeesters om verbeteringen te eisen. Uit iedere straat is een huurder afgevaardigd die het gesprek met De Huismeesters zal aangaan.

Het gaat om huurwoningen van De Huismeesters in Selwerd-Noord aan de Bottelroosstraat, Berkenlaan, Lijsterbeslaan, Iepenlaan, Populierenlaan, Vlierstraat en de Kornoeljestraat. De Huismeesters heeft al aangegeven in gesprek te gaan met de huurders. De huurders gaan komende week hun klachten en eisen verder uitwerken om daarna het gesprek aan te gaan.