SP: "Handen af van arbeidsvoorwaarden Iederz"

13 april 2017

SP: "Handen af van arbeidsvoorwaarden Iederz"

Foto: Iederz

De SP vindt dat niet mag worden getornd aan de arbeidsvoorwaarden van mensen die werkzaam zijn bij sociale werkplaats Iederz. Gister werd in de raadscommissie Werk & Inkomen de bedrijfsvoering van Iederz besproken.

Aanleiding is onder andere dat de gemeente al jaren te kampen heeft met Rijkskortingen op de subsidies voor de sociale werkvoorziening. Wethouder Gijsbertsen zei naast alle andere maatregelen, ook te willen kijken naar de pauzes, rusttijden, vrije dagen en functies van werknemers.

SP-fractievoorzitter Jimmy Dijk:

"De betrokken medewerkers werken met trots en plezier bij Iederz. Vanwege hun arbeidshandicap doen zij dat naar vermogen. Streven naar het zoveel mogelijk werken als in een regulier bedrijf is mooi, maar wij willen niet dat medewerkers over de rooie worden gejaagd door aan hun arbeidsvoorwaarden te morrelen”.

Voor de SP staat de sociale doelstelling van de sociale werkvoorziening -het bieden van een beschutte werkplek- boven de gedachte dat Iederz moet werken alsof zij een commercieel bedrijf is.