Alternatief verkeersplan van SP en Christenunie krijgt instemming van bewoners

Alternatief verkeersplan van SP en Christenunie krijgt instemming van bewoners

Foto: Jochem / Twitter: Jochem Duinhof

Christenunie-raadslid Inge Jongman en SP-raadslid Wim Koks
hebben gisteren hun plan voor het Oosterhamriktracé gepresenteerd aan het omwonenden en ander geïnteresseerd publiek. Het plan is een alternatief voor een toekomstige autoverbinding tussen de Oostelijke Ringweg en de Kapteynlaan. In het plan van het college van burgemeester en wethouders zullen er in de toekomst 10.000 auto’s extra door de Professorenbuurt en de Oosterpark jagen.

Naast dat het alternatief van SP en Christenunie miljoenen goedkoper is, hoeven onder andere de bewoners van de Vinkenstraat niet te verhuizen. Sloop van een deel van die straat is wel het gevolg bij de plannen die het college heeft presenteert. De belangstelling voor het alternatief blijkt groot.

SP-raadslid Wim Koks:
“Die tienduizend auto’s in woonbuurten zorgen
voor nog meer fijnstof, verkeerslawaai en onveiligheid. Wij willen doorgaand autoverkeer niet door de wijken. Wij stellen de kwaliteit van wonen bovenaan. Vooral bewoners reageren heel positief: Gelukkig een alternatief voor het rampzalige plan van het gemeentebestuur”.
Het uitgewerkte alternatief, de Knip genaamd, komt later dit jaar.
Grondslag is helder: wijkvreemd autoverkeer wordt naar de ringweg
gedwongen, het UMCG wordt beter bereikbaar, buurtparkeren wordt beter
en bewoners kunnen gewoon met de auto in hun straat komen.

Geïnteresseerd in de uitwerking van de Knip? Stuur een mail naar Wim Koks.
Of bel: 06 11 22 73 85

De presentatieposter is al wel beschikbaar.