Kindbonnen op verzoek van de SP uitgebreid

16 november 2017

Kindbonnen op verzoek van de SP uitgebreid

Foto: Pixabay / pexels.com

In het voorjaar pleitte SP-raadslid Rosita van Gijlswijk voor uitbreiding van het kindpakket, bedoeld om Groningse kinderen die in armoede op groeien, te ondersteunen. Recent kondigde de wethouder aan dat die uitbreiding er gaat komen.

“Elke dag hebben 5.500 Groningse kinderen met geldgebrek te maken. Dat leidt tot angst, schaamte, afhankelijkheid en uitsluiting. Het is de taak van de overheid deze kinderen niet met dat soort problemen op te zadelen, want ieder kind moet in onze samenleving mee kunnen doen, ongeacht de dikte van de portemonnee van de ouders”, aldus Van Gijlswijk.

In december 2016 is de gemeente op initiatief van de SP gestart met het verstrekken van speelgoed- en kledingbonnen. Van Gijlswijk:

“Dit jaar zullen meer kinderen een speelgoed- of kledingbon krijgen omdat op ons initiatief de leeftijdsgrenzen zijn verruimd. Ook is de waarde van de bonnen op ons verzoek verhoogd. Wij zijn daar heel blij mee, want alle kinderen moeten een warme jas kunnen kopen en af toe iets leuks kunnen doen”.

Meer informatie:
  • Voor kinderen van 3 t/m 9 jaar ontvangen de ouders een speelgoedbon ter waarde van 25 euro.
  • Voor kinderen van 10 t/m 17 jaar ontvangen de ouders een kledingbon ter waarde van 50 euro.
  • Ouders met een Stadjerspas ontvangen voor 21 november a.s. van de gemeente een brief met daarin de uitnodiging wanneer de bonnen kunnen worden opgehaald bij het WIJ-team in de buurt. Het uitreiken van de bonnen vindt plaats in de periode 21 t/m 30 november a.s.
  • De bonnen kunnen ingeleverd worden bij deelnemende winkels als H&M, Primark, Coolcat en speelgoedwinkel Intertoys in Paddepoel.