Bewoners Vinkhuizen: “Investeer in onze wijk en onze huizen.”

12 maart 2018

Bewoners Vinkhuizen: “Investeer in onze wijk en onze huizen.”

Foto: SP

Vrijdagavond kwamen ongeveer 80 bewoners uit Vinkhuizen bijeen op een door de SP georganiseerde avond in ‘t Vinkuys. Huurders van drie verschillende woningcorporaties deelden hun klachten over schimmel, vocht en tocht. Ze willen van de schimmel en de tocht af, en dat de huizen goed worden gerenoveerd. Bovendien roepen ze op tot investeringen in hun wijk. De SP steunt de bewoners. De komende tijd zullen bewoners de SP meerdere acties in de wijk opzetten.

De SP en bewoners verzamelen de komende tijd nog meer verhalen voor een zwartboek. Dat zal worden aangeboden aan de corporaties, andere politieke partijen en de wethouder Wonen.

Foto: Harry Koning
Volgens SP-fractievoorzitter Jimmy Dijk is dit een goede eerste actie:

“Het is hard nodig dat meer mensen de problemen zien. Als wij deze verhalen in de gemeenteraad vertellen, wuiven andere partijen het weg. Met als reden dat het klanttevredenheidsonderzoek de corporatie een voldoende geeft. Hiermee halen we ze uit de papieren werkelijkheid en brengen we de werkelijkheid van de mensen in onze stad het stadhuis in.”

Bewoners uit Vinkhuizen kunnen hun foto’s en verhalen voor het zwartboek insturen naar groningen@sp.nl of langsbrengen aan de Nieuwe Boteringestraat 74. De SP kan ook langskomen om foto’s te maken, bewoners kunnen bellen voor een afspraak met 050 311 90 50.