Houd de Brinkflat betaalbaar voor iedereen

17 maart 2018

Houd de Brinkflat betaalbaar voor iedereen

Foto: Hardscarf

De afgelopen weken kreeg de SP van meerdere huurders uit de Brinkflat klachten. De woningen werden eerder verhuurd voor een huurprijs onder de grens voor sociale huur (kale huur tot 710 euro). De Stichting Beleggingsfonds ROX verhuurt de woningen aan nieuwe huurders voor een huurprijs vanaf 1100 euro.

Daarnaast geven huurders aan dat er de afgelopen 20 jaar geen groot onderhoud is gepleegd waardoor de woningen mankementen vertonen. Alleen wanneer nieuwe huurders een woning betrekken wordt er onderhoud gepleegd.

Ook is het contact met de verhuurder slecht en worden klachten niet of nauwelijks serieus genomen.

SP-fractievoorzitter Jimmy Dijk:

"Een goede en betaalbare woning voor iedereen. Ook op mooie locaties en in de binnenstad."

De SP vindt dat iedereen het recht heeft op een goede en betaalbare woning. Ook op mooie locaties en in de binnenstad moet wonen voor iedereen betaalbaar blijven. Daarom neemt de SP de klachten van huurders serieus.

De SP zal de situatie van de Brinkflat in de gemeenteraad van Groningen bespreken omdat we willen dat de woningen betaalbaar blijven en er goed onderhoud wordt gepleegd.