HulpExpress in Beijum kan door

20 maart 2018

HulpExpress in Beijum kan door

De HulpExpress in Beijum haalt al bijna twee jaar grofvuil op bij mensen die het zelf niet weg kunnen brengen. Ook helpen ze mensen met allerlei klussen in en om het huis. Dit gebeurt met de hulp van twaalf ex-verslaafden die met dit vrijwilligerswerk een flinke bijdrage leveren aan de stad.

Drie maanden geleden kreeg de HulpExpress een tweede auto om grofvuil weg te brengen. De hoeveelheid afval die ze inmiddels uit de hele stad ophalen nam navenant toe. Daarbij kreeg de stichting een vergunning om namens anderen grofvuil aan te bieden bij één van de afvalbrengstations in de stad. Dit zou een grote administratieve druk leggen op de kleine organisatie van De HulpExpress. Daarom trok voorman Sietze aan de bel.

De SP stelde vragen aan het college en er vonden gesprekken plaats tussen de gemeente en De Hulpexpress. Er komt nu extra subsidie voor een kantoortje en administratie zodat Sietze en zijn collega's zich op hun goede werk kunnen richten. De SP is tevreden met de snelle verbetering en wenst De HulpExpress veel succes.