Huurders en SP hekelen huurverhogingen bij schimmelwoningen De Huismeesters

27 april 2018

Huurders en SP hekelen huurverhogingen bij schimmelwoningen De Huismeesters

Foto: SP

Huurders en de SP zijn niet te spreken over de jaarlijkse huurverhoging die corporatie De Huismeesters bij huurders met schimmelwoningen oplegt. Ieder jaar mogen corporaties de huren verhogen. Bij de SP komen klachten binnen van huurders uit Selwerd en Vinkhuizen.

Zij zijn boos omdat zij een huurverhoging krijgen terwijl de huurders problemen hebben met schimmel, vocht, tocht en kou.

SP-fractievoorzitter Jimmy Dijk:

“De afgelopen maanden trekken wij samen met huurders op om de problemen op te lossen. De corporatie reageert traag en concrete oplossingen voor de problemen zijn er nog steeds niet. Wanneer De Huismeesters de huren dan met ruim 100 euro per jaar verhoogd, dan snap ik dat dit leidt tot woede bij de huurders ik Selwerd en Vinkhuizen.” De huurders zijn actieplannen aan het voorbereiden om de huurverhogingen terug te draaien en woningverbeteringen af te dwingen.

Op woensdag 9 mei om 16.30 uur bespreekt de gemeenteraad, op initiatief van de SP, de problemen met schimmel, vocht, tocht en kou in huurwoningen van Selwerd, Paddepoel en Vinkhuizen.

De SP roept huurders op hierbij aanwezig te zijn en klachten bij de partij te blijven melden.

Heeft u klachten? Ga naar: https://groningen.sp.nl/schimmel