h

SP: Vragen en klachten die bestaanszekerheid treffen moeten voorrang hebben

10 mei 2018

SP: Vragen en klachten die bestaanszekerheid treffen moeten voorrang hebben

Foto: Breakingpic / pexels.com

In Groningen hebben we een ombudsman voor de gemeente die klachten over de gemeente behandeld. Dat kan gaan over het kopen van een paspoort, het kappen van bomen, tot niet-kloppende bedragen qua eigen bedrage of bijzondere bijstand. Inwoners van de stad hebben in 2017 in totaal 490 klachten bij de ombudsman gemeld.

De SP heeft het afgelopen woensdag voor elkaar gekregen dat vragen en klachten die de bestaanszekerheid treffen voorrang krijgen bij de gemeente. Kwesties als inkomen en schulden zijn belangrijk om snel een nauwkeurig overzicht van te hebben. Bijvoorbeeld bij de hoogte van de uitkering of bij het terugbetalen van teveel ontvangen geld.

Als daar door de gemeente fouten in worden gemaakt, kan dat veel stress opleveren. Daarom gaat de gemeente een plan maken om deze vragen en klachten sneller te behandelen. 

Heeft u ook een klacht over de gemeente? Neem dan contact op met de ombudsman. Dat kan via de ombudsmangroningen.nl/contact

U bent hier